1:47:00 PM

...

Aku tersudut dalam sebuah perasaan,

Yang menekan membuatku harus bertahan

Kerikil yang ku injak menjadi sebuah bongkah kasar,

Dan tajam…

Aku merapat dalam dekap,

Ku berjalan maju kulihat jurang disana,

Aku kembali mundur ada tebing tinggi nan terjal,

Ku bergerak ke kanan, ianya dinding tebal,

Akhirnya beringsut ke kiri, guillotine siap memotong kepalaku…

Apalah aku ini,

Sebuah buih di lautan luas...

Aku adalah sebutir pasir di gurun yang tandus,

Kering dan tidak menyejukkan,

Aku adalah sebuah kayu bakar di kabut pekat,

Membara namun tak menghangatkan...

Aku ingin pergi ke ilalang itu,

Melepas penat semua gundah gulana,

Mendengar sayup rintihan daun yang diterjang angin,

Disana aku tersenyum, tertawa lepas dan riang,

Dari hati...yang terdalam,tanpa kepalsuan...

0 komentar: